Инфлацията през март е 0.4%

Лилия Александрова
Лилия Александрова
4 Минути

Индексът на потребителските цени за март 2015 г. спрямо февруари 2015 г. е 100.4%, т.е. месечната инфлация е 0.4%. Инфлацията от началото на годината (март 2015 г. спрямо декември 2014 г.) е 0.2%, а годишната инфлация за март 2015 г. спрямо март 2014 г. е 0.1%, съобщават от НСИ. Средногодишната инфлация за периода април 2014 – март 2015 г. спрямо периода април 2013 – март 2014 г. е минус 0.9%.

През март 2015 г. спрямо предходния месец цените на хранителните продукти и безалкохолни напитки са се увеличили с 0.3%, алкохолните напитки и тютюневите изделия са поскъпнали с 0.1%. Поскъпване има и при следните хранителни продукти: хляб „Добруджа” – с 0.2%, тестени закуски и пици – с 1.1%, макаронени изделия – с 1.3%, свинско месо – с 0.4%, други видове месо (агнешко и ярешко) – с 0.6%, ябълки – с 5.9%, цитрусови и южни плодове – с 5.0%, зеле – с 16.9%, моркови – с 9.0%, зрял чесън – с 1.4%, листни зеленчуци – със 7.2%, леща – с 2.8%, картофи – с 1.6%, оцет – с 1.5%, сол – с 0.7%, пресни зеленчукови подправки – с 0.9%, минерални води – с 1.1%, ракии – с 0.5%, вина и бира – съответно с 0.1 и 0.3%, и други. През март 2015 г. са се намалили цените на следните хранителни продукти: ориз – с 0.2%, брашно – с 0.3%, бял хляб – с 0.6%, месо от домашни птици – с 1.1%, малотрайни и трайни колбаси – с по 0.2%, мляно месо (кайма) – с 1.3%, маргарин – с 0.9%, сирене и кашкавал – с по 0.1%, слънчогледово олио – с 0.4%, млечни масла – с 0.1%, домати и краставици – съответно с 0.4 и 2.0%, зрял лук – с 0.8%, зрял боб – с 3.2%, захар – с 1.3%, кафе – с 1.1%, газирани напитки – с 4.1%, и други.

През март 2015 г. в групите на нехранителните стоки и услугите е регистрирано увеличение при: облекло – с 0.2%, газообразни и течни горива за битови нужди – съответно с 1.8 и 7.7%, твърди горива – с 0.1%, водонагревателни и отоплителни уреди – с 1.4%, дизелово гориво – с 9.4%, автомобилен бензин А95Н и автомобилен бензин А98Н – съответно с 8.3 и 6.6%, газ пропан-бутан за ЛТС – с 10.0%, прахове за пране – с 3.9%, персонални компютри – с 0.5%, цветарство – с 2.8%, услуги в бръснаро-фризьорски салони – с 0.6%, продукти за лична хигиена – с 2.4%, и други.

Хармонизираният с методологията на Евростат индекс на потребителските цени за март 2015 г. спрямо февруари 2015 г. е 100.3%, т.е. месечната инфлация е 0.3%. Инфлацията от началото на годината (март 2015 г. спрямо декември 2014 г.) е минус 0.3%, а годишната инфлация за март 2015 г. спрямо март 2014 г. е минус 1.1%. Средногодишната инфлация за периода април 2014 – март 2015 г. спрямо периода април 2013 – март 2014 г. е минус 1.6%.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА