Фамилни компании от Германия търсят партньори у нас

Лилия Александрова
Лилия Александрова
3 Минути

Фамилни компании от Германия проявяват силен интерес за сътрудничество с партньори в България. Това стана ясно по време на среща между немската Фондация за фамилен бизнес и министъра на икономиката Божидар Лукарски. В делегацията са включени близо 30 представители на водещи немски семейни компании в редица сектори като селско стопанство, хранително-вкусова промишленост, текстилна индустрия, развитие на недвижими имоти, корпоративни инвестиции, производство на индустриални минерали, електротехника, корабоплаване, химическа промишленост. Фондацията обединява над 400 крупни дружества от сферата на семейния бизнес в Германия, чийто среден оборот е около 1.4 млрд. евро, като всяка от тези компании има средно по 6000 работника.

„Никога не сме имали посещение, към което да има толкова голям интерес. В делегацията са включени много сериозни компании. Някои се интересуват от инвестиции в България, други вече успешно оперират тук“, посочи изпълнителният директор на фондацията Щефан Хайдбредер. По негови думи нивото на представителство в делегацията е изключително високо, а посещението им в страната е добра възможност да се запознаят на място с условията за бизнес и инвестиции, както и с опита на българските семейни компании.

На срещата бяха обсъдени конкретни съвместни инициативи между Министерство на икономиката и Фондацията за фамилен бизнес, които да създадат перспективи за привличане на нови инвестиции и за обмяна на опит между български семейни предприятия и техните аналози в Германия. За целта министър Лукарски и г-н Хайдбредер обсъдиха идеята за провеждане на международен форум, на който водещите в сферата на семейния бизнес страни като Германия и Австрия да представят своя опит в прилагането на политики в подкрепа на тези фирми и потенциала за тяхното приложение у нас. Друга идея е и съвместното разработване и реализиране на програма за обмен между бизнеса от двете страни.

Министър Лукарски очерта предимствата на България като инвестиционна дестинация, която въпреки гео-политическата ситуация в региона успява да запази макроикономическата си и финансова стабилност. „Това ни позволи през първата година и половина от управлението си да постигнем 23% увеличение в преките чуждестранни инвестиции, както и ръст от 3% на БВП, който надминава не само първоначалните прогнози, но и средните нива за Европа“, допълни той. Той изтъкна като предимства на страната ни най-ниските корпоративни данъци в ЕС, ниските оперативни разходи и наличието на квалифицирани кадри.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА