Европейският съюз задели 39 млн. евро за реклама на земеделски продукти

Златко Златков
Златко Златков
2 Минути

Европейската комисия одобри 27 програми за реклама на европейските земеделски стоки в ЕС и в трети страни, предава agriland.ie. Общата стойност на програмите е 77.4 млн. евро, като 39 млн. евро са осигурени от европейския бюджет, а останалите са национално съфинансиране.

Програмите обхващат редица категории продукти като пресни и преработени плодове и зеленчуци, млечни продукти, органични продукти и такива защитени с географско наименование, цветя и висококачествено месо, като за първи път е включено и овчето месо.

Две от програмите са на Националния съвет в млечния сектор на Ирландия и бюджетът за тях е 600 хил. евро, с цел да се стимулира консумацията на сирене и овче месо, като вторият продукт ще се рекламира от Bord Bia, който е ирландският съвет по храните и се занимава с промотирането на ирландските храни в страната и чужбина.

Европейският комисар по земеделие Дачиан Чолош каза: „Надявам се, че програмите ще стимулират консумацията и продажбата в този труден момент. В идните 5 години ние се превърнахме в нетен износител на земеделски продукти и стойността на износа се устреми нагоре с по-бързо темпо от количествения му обем, защото потребителите в другите части на света оценяват традициите, качеството и вкусовете на Европа. Тези мерки ще затвърдят тази репутация.“

Златко Златков администрира agrozona.bg между 2012 и 2015 година. В неговия профил ще откриете някои публикации на нашите автори в този период сред които Светлана Трифоновска, Марта Йонкова, Анета Стефанова, Диляна Хараланова, Лилия Александрова, Петър Лазов, Георги Джендов и други

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА