Европейската комисия одобри 60 нови програми за промоция и реклама на земеделски продукти в Европейския съюз. Те са на обща стойност 94 млн. евро, съобщават от пресцентъра на Европейската комисия.
„Приветствам тези нови програми, особено в контекста на трудностите на пазарите за земеделски стоки. Подобни програми са важни, за да се създадат нови възможности за развитие на пазарите, особено на пазари, които са извън ЕС. Важно е също да се стимулира консумацията на такива храни в и извън ЕС.“, заяви Еврокомисарят по земеделие и развитие на селските райони Фил Хоган.
Програмите покриват широка гама от продукти, като се обръща особено внимание на онези продукти, с които напоследък имаше промени на пазарите, като млечни и месни продукти, пресни плодове и зеленчуци. Програмите ще се изпълняват в продължение на няколко години.
От всички общо 60 програми, 24 са предназначени за промоции на вътрешния пазар, а 36 за външния пазар, включително Китай, Близкия Изток, Северна Америка, Югоизточна Азия, Япония, Южна Корея, Русия, Австралия.
Всички тези схеми са така наречени „прости“ програми, организирани от една държава-членка. Друг вид програми са така наречените „сложни“, при които няколко държави се обединяват, за да предлагат своите продукти на чужди пазари. Нивото на финансово подпомагане е по-високо при втория вид програми.
Нито една от новите програми не е предложена от организация в България. Подробности за страните, в които ще се прилагат програмите може да намерите ТУК