Европейската комисия одобри 41 нови програми за реклама на земеделски продукти

Лилия Александрова
Лилия Александрова
2 Минути

Европейската комисия е одобрила 41 нови програми за популяризиране на земеделски стоки в Европейския съюз и извън него. Те са на стойност 130 млн. евро и ще се изпълняват в продължение на 3 години. Половината от средствата (65 млн. евро) са осигурени от бюджета на ЕС. Сумата включва 30 млн. евро осигурени от Комисията след руското ембарго за внос на земеделски стоки от ЕС, което е в сила от август миналата година.

Еврокомисарят по земеделие Фил Хоугън коментира решението: „Средствата за популяризиране на земеделски стоки от ЕС на глобалните пазари е силен и активен отговор на руското ембарго. Увеличените финансови средства предназначени за финансиране на мерки за реклама ще допринесат за успешния ръст на износа на висококачествени европейски стоки на световния пазар“.

Осемнадесет от програмите включват различни продуктови категории като пресни плодове и зеленчуци, млечни продукти, качествени стоки (като например такива с означен географски произход), органични продукти, зехтин, месо и комбинации от различни продуктови категории.

По 17 програми ще се финансира рекламата на вътрешния пазар, а 24 други са предвидени за държави извън ЕС. Това е значителна промяна в сравнение с предходните подобни програми, където почти една трета от схемите се изпълняваха на общностния пазар. Вероятно тя се дължи на допълнителните 30 млн. евро, които Европейската комисия гласува за справяне с негативните ефекти от руското ембарго и за търсене на нови пазари, коментира Agra Europe.

По данни на Комисията въпреки ограниченията, наложени от Русия, върху вноса на европейски земеделски стоки, в стойностно изражение износът през периода август-декември 2014 г. се е увеличил с 2% в сравнение със същия период на предходната година.

Държавите извън ЕС, в които ще се рекламира, са: Близкия Изток, Северна Америка, Югоизточна Азия, Китай, Япония, Южна Корея, Африка, Русия, Беларус, Казахстан, Австралия и Норвегия. Някои от програмите са предназначени за група от държави.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА