ЕК отпусна 185,9 млн. евро за популяризиране на европейските храни за догодина

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
4 Минути

Кампанията цели да представи биопроизводството, устойчивото земеделие и хуманното отношение към животните

185,9 млн. евро ще бъдат отпуснати за популяризиране на агрохранителни продукти от ЕС в и извън ЕС през 2022 г, съобщават от Европейската комисия (ЕК). Подобно на 2021 г., работната програма за политиката за насърчаване на следващата година се фокусира върху продукти и селскостопански практики, които подкрепят целите на Европейския зелен курс, като биологични продукти на ЕС, плодове и зеленчуци, устойчиво земеделие и хуманно отношение към животните.

„Насърчаването на качеството и безопасността на европейските агрохранителни продукти в ЕС и по света е важно измерение на подкрепата на Комисията за фермерите и производителите. Нашата политика за насърчаване играе ключова роля в прехода към устойчиви хранителни системи. Нашата цел е да повишим осведомеността за биологичното земеделие и по-устойчивите земеделски практики, съчетано с популяризирането на пресни плодове и зеленчуци, които са от съществено значение за здравословното хранене и балансираните диети. Търсенето на тези продукти трябва да расте, ако искаме повече производители да се присъединят към зеления преход”, каза комисарят по земеделието Януш Войчеховски.

Политиката за насърчаване ще съфинансира кампании в съответствие с амбициите на Европейския зелен пакт, кито са насочени към подкрепа на различни стратегии, като „От фермата до вилицата“, Планът за борба с рака на Европа, Планът за действие на ЕС за биологично действие, както и гражданската инициатива „Прекратяване на възрастта на клетката“. Тези кампании са насочени към по-широко информиране на потребителите в ЕС и в световен мащаб за биологичното земеделие, устойчивото земеделие в ЕС и приноса на селскостопанския и хранително-вкусовия сектор към действията в областта на климата и околната среда. В рамките на ЕС кампаниите ще насърчават и здравословното хранене и балансираните диети чрез увеличаване на консумацията на пресни плодове и зеленчуци.

Друг фокус на кампаниите ще бъде да се подчертаят високите стандарти за безопасност и качество, както и разнообразието и традиционните аспекти на агрохранителните продукти в ЕС. Това включва насърчаването на схеми за качество на ЕС, като географските указания в ЕС.

Като приоритетни са определени и пазарите с висок потенциал извън ЕС, като

И накрая, по отношение на кампании извън ЕС, приоритетите са определени Япония, Южна Корея, Канада и Мексико. Очаква се избраните кампании да подобрят конкурентоспособността и потреблението на селскостопански продукти от ЕС, да повишат техния профил и да увеличат пазарния им дял в тези целеви страни.

Поканите за представяне на предложения за предстоящите кампании през 2022 г. ще бъдат публикувани в началото на 2022 г. Широк кръг от органи, като търговски организации, организации на производители и групи за агрохрани, отговарящи за дейностите по популяризиране, имат право да кандидатстват за финансиране и да представят своите предложения. Проектите ще бъдат оценени спрямо климатичните и екологичните цели на ОСП, Европейския зелен договор и стратегията „От фермата до вилицата“, по-специално по отношение на устойчивостта на производството и потреблението.

 

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА