Дачиан Чолош: Доходите на семейните стопанства стават все по-зависими от директните плащания

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
1 Минути

Въпреки икономическата криза, търсенето на храна ще се повиши заради увеличаващата се численост на населението в световен мащаб и ще трябва да произвеждаме повече храна с по-малко ресурси, това стана ясно от думите на Дачиан Чолош, европейски комисар по земеделие и развитие на селските райони, 2010-2014, по време на конференцията „Трансформиране на сектор „Земеделие и развитие на селските райони“ в България“, организирана от МЗХ и Световната банка, която се провежда днес в София.

За България той каза, че страната ни има ресурси да изхранва повече от населението, което има държавата, съответно имаме добър експортен потенциал. Чолош посочи, че в световен мащаб Европейският съюз е най-големият износител, но и най-големият вносител на храна. През последните 10 г. обаче няма ръст на производителността на селското стопанство в общността.

Той наблегна на факта, че доходите на семейните стопанства стават все по-зависими от директните плащания. Затова, по думите му, в бъдеще трябва да се питаме дали директните плащания са най-добрият начин за гарантиране на стабилността на семейните ферми.

Анета Стефанова

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама