БГ овчето сирене и кашкавал се нуждаят от реклама навън

Лилия Александрова
Лилия Александрова
3 Минути

 

Млекопреработвателната индустрия има нужда от подкрепа за реклама на българското овче сирене и кашкавал на чуждестранни пазари. Тези бутикови продукти традиционно се търсят на външни пазари, но се нуждаят от силен маркетинг, а това не може да се случи без подкрепа от държавата.

Както миналата година, така и през тази година в Гърция, която ни е сериозен конкурент на външните пазари, има свръхзапасяване и количества останали непродадени от миналата година. Необходимо е да се работи за рекламата и промотирането на българското овче сирене и кашкавал на външни пазари , каза за „Агрозона“ Владислав Михайлов, председател на УС на Национална асоциация на млекопреработвателите.

„Млекопреработвателните предприятия, които произвеждат продукти от овче мляко, са малки и средни. Сами не биха могли да си позволят нито рекламна кампания, нито бюджети за изложения. Министерство на земеделието ни е помагало в това отношение в предишни години, но тази година заради коронавируса се отложиха всички изложения в чужбина, на които можехме да рекламираме български млечни продукти. Липсата на бизнес контакти неминуемо ще се отрази на търговията и това ще продължи поне до март 2021 г.“, посочи Владислав Михайлов.

„От април до началото на август е пикът на млеконадоя у нас. Поради този сезонен характер на млеконадоя и с оглед обезпечаване на количествата продукция за цяла една календарна година неминуемо се стига до складиране на големи количества през лятото и есента. Едно предприятие, което е подписало договор за износ, е длъжно да обезпечи количествата за клиентите си до март следващата година. Министерство на земеделието ще прилага мярката за помощ за складиране със средства от Брюксел, но бюджетът по схемата е скромен – предвидени са по 30 лв/тон. Повечето предприятия у нас складират по 40-50 тона, което е около 2 000 – 3 000 лв. Това безусловно представлява някаква помощ, но е нищо в сравнение със средствата, които се блокират, за да има едно предприятие продукция за 8-10 месеца напред. Овчарите си искат заплащането на млякото максимум до седмица напред. Сега се предплаща за складиране за месеци напред. Това струпване на работа и разходи през лятото и същевременно бавното и постепенно възвръщане на средствата е един от големите проблеми на сектора, казва председателят на УС на Национална асоциация на млекопреработвателите и допълва: „Необходимо е в тази връзка да се намери решение за по-сериозно подпомагане“.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА