България ще търси развитие на търговските си отношения с Китай

Златко Златков
Златко Златков
3 Минути

Следващата година се навършват 65 години от създаването и установяването на дипломатически отношения между България и Китай. По този случай поканихме китайската страна към по-активно участие и партньорство в нашите земеделски изложения, които се провеждат най-вече през пролетта и лятото. Става дума за Международната селскостопанска изложба „АГРА”, „Винария”, изложението в Стара Загора, Добрич, за основните по-големи изложения, където да се представят, както технологии, машини, така и различни иновации, които да бъдат представени от китайската страна. Това каза проф. Димитър Греков – министър на земеделието и храните, в интервю за радио „Фокус”.

На въпрос – какво е мястото на земеделската продукция в стокообмена между България и Китай, министър Димитър Греков отговори: „Салдото е отрицателно. През последните години се внася изключително много китайски мед, а китайските граждани предпочитат българския пчелен мед, тъй като той е с гаранция за качество. Така че като цяло салдото на продажбата е отрицателно на селскостопански продукти. Повече се внася, отколкото се изнася за Китай. Стокообменът с Китай бележи ръст.” Министърът на земеделието допълни още, че вносът от Китай значително надхвърля българския износ и затова е необходимо активизиране на търговията с експортно ориентирани български земеделски и хранителни стоки, с цел разширяване и тяхното промотиране и предлагане на китайския пазар.

“Българските аграрни стоки имат неограничен пазар в Китай, има големи възможност за продажба на български стоки там. Присъствахме на Осмия агро-икономически форум между Китай и страни от Централна и Източна Европа, в град Хъфей, който беше на най-високо ниво”, каза още Димитър Греков. „Този форум е много важен за участващите в него държави, тъй като в директен контакт всеки представител имаше възможност да изложи приоритетите на своята страна и съответно да получи конкретен отговор за възможностите на бъдещето развитие на двустранните отношения. Най-важното за България беше, че всички китайски фирми се интересуваха от стоките, които провеждат в страната ни. Изключително голямо внимание беше обърнато на биологично чистите продукти, с които страната ни е известна и в Китай”, допълни министърът на земеделието и храните.

Проф. Димитър Греков уточни, че на форума голям интерес са предизвикали и млечните продукти, българско месо, „така че интерес има не само към месата, но и към виното, с което вече сме известни в Китай”. „За съжаление, констатирах, че ни е необходима много голяма реклама, която, според мен отделните фирми не могат да си позволят и най-вероятно трябва да се намеси държавата. Предвиждаме в следващия програмен период да отделим средства за реклама, не само в Китай, а и в други държави. Нашите български стоки и суровини се нуждаят от такива реклама”, каза министър Димитър Греков.

Златко Златков администрира agrozona.bg между 2012 и 2015 година. В неговия профил ще откриете някои публикации на нашите автори в този период сред които Светлана Трифоновска, Марта Йонкова, Анета Стефанова, Диляна Хараланова, Лилия Александрова, Петър Лазов, Георги Джендов и други

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА