Арония и българско кисело мляко – новият хит сред японците

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
3 Минути

Японците са маниаци на тема здравословно хранене.  Последната мода там е вкусното съчетание на кисело мляко с арония. “Категорично може да се каже, че тази комбинация попада сред най-актуалните здравословни храни”, сподели за “Агрозона” доц. Мария Йотова, доцент в университета Рицумейкан, който се намира в Киото. Тя работи там във факултета  “Мениджмънт на храненето”. “Нашият факултет е съвсем нов, храната и гастрономията привличат все повече вниманието на японското общество във всякакви аспекти – културни, гастрономически, научни, както и технологични. Във факултета има специалисти от всички тези области”, споделя доц. Йотова, която беше гост на събора “Млечният път на България през вековете” в Луковит. Научните интереси на Мария са в областта на културната антропология и се занимава с храненето като традиция, култура и потребление. Интересува се също така и от промените в храненето под натиска на глобализацията. Тема на нейната дисертация, която е направила в Страната на изгряващото слънце е българското кисело мляко. Продуктът, с който ни асоциират в тази част на света. Нашето кисело мляко от 40 години се предлага в Япония и има огромен пазарен дял от 40 на сто.

Според нея българското кисело мляко вече не е модерно, то е неизменна част от ежедневието на японците. Последният продукт от България, който обира вече овации на японския пазар е аронията. “Хубаво е, че тя се съчетава много добре с киселото мляко. По този начин изчезва тръпчивия вкус на дребните плодове, с който ние сме свикнали, но не се харесва чак толкова в Япония”, разказва още доц. Йотова. В Япония постоянно по медиите се говори как киселото мляко подпомага не само  стомашно-чревния тракт, но и защитава имунната система, предпазва от грип и алергии.

“Моите студенти слушат с интерес когато им говоря за българското кисело мляко, защото за тях това е една храна, неделима част от менюто им, която обаче се оказва, че има изключително интересна история и е в основата на силните връзки между България и Япония”, споделя още доц. Мария Йотова.

Повече за съвременната приказка за българското кисело мляко в Япония, как е попаднало в менюто на хората от Страната на изгряващото слънце и защо е било известно време”тайната храна” на японския елит може да прочетете в следващия брой на списание “Агрозона”.

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА