10,5% спад в износа на пилешко месо на външни пазари през 2023 г.

Павлина Георгиева
Павлина Георгиева
2 Минути

За разлика от наблюдаваната през предходните две години тенденция на увеличение, през 2023 г. се
очертава намаление на износа на пилешко месо от България.

За периода януари – ноември 2023 г. на външни пазари са реализирани общо 18 754 тона прясно, охладено и замразено пилешко месо – с 10,5% по-малко на годишна база, при 3% по-висока средна експортна цена.

Традиционно, количествата са насочени главно за държави членки на ЕС.

Изпращанията за ЕС се свиват със 7,2% спрямо същия период на 2022 г., до малко под 17 хил. тона.

Намалението е свързано основно със засиления внос на пилешко месо в ЕС от трети страни, най-вече от Украйна, което затруднява реализацията на българската продукция на европейските пазари.

Водеща дестинация остава съседна Гърция, макар и с 9,2% по-малко количество на годишна база.

В сравнение с единадесетте месеца на 2022 г. се наблюдава значително намаление на пратките пилешко месо за Нидерландия (-51,8%), Италия (-43%) и Германия (-23,6%), което е само частично компенсирано от разширяване на реализацията в Румъния (+36,6%), Полша (+50,7%) и Кипър (+2%).

Експортът на пилешко месо за трети страни, който по принцип е сравнително малък, се свива с близо една трета на годишна база, главно вследствие на спад на пратките за Северна Македония – основния ни партньор сред страните извън ЕС, с 25,6%.

Малки количества са изнесени за Косово и Обединеното кралство.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Павлина Георгиева завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. В Аgrozona приоритет са й биологичното земеделие и здравословните храни, розопроизводството, пчеларството, ловът и риболовът.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама