Европейската комисия пусна публична консултация относно политиката на ЕС за реклама на селскостопанска продукция и храни. Инициативата е част от цялостната оценка на настоящата политика и има за цел да събере мнения от граждани и заинтересовани страни относно ефективността, ефикасността и степента на адекватност на мерките, които се предприемат за реклама на храни.
Оценява се също така съответствието на мерките с действията на ЕС в други области и политики, както и каква добавена стойност за ЕС дава тази политика за реклама.
„Европейските селскостопански и хранителни продукти са добре известни със своите високи нива на безопасност и качество. Нашата политика за реклама допринася за поддържането на тази добра репутация и поддържа конкурентоспособността на нашите продукти на глобално ниво. Важно е обаче да сме сигурни, че правим това по най-ефикасния и рентабилен начин, като същевременно допринасяме за устойчивото производство и потребление. Следователно мнението на заинтересованите страни от ЕС е от голяма полза за нас и очаквам техните идеи за оценка и подобряване“, заяви еврокомисарят по земеделие и развитие на селските райони, цитиран от пресслужбата на ЕК.
Всички заинтересовани страни, включително европейски организации на производители, представляващи различни сектори, търговски организации, национални органи, както и широката общественост, вече ще разполагат с 18 седмици, за да представят мнението си.
След това публичната консултация ще бъде допълнена от проучване, проведено от външен изпълнител и въз основа на наличните данни, свързани с развитието на пазарите и обществената осведоменост за качеството и биологичните продукти и схеми на ЕС.