Пет български сдружения ще рекламират храни за 17 млн. евро по програма на Европейската Комисия

Лилия Александрова
Лилия Александрова
2 Минути

Пет български  сдружения спечелиха проекти за реклама на храни в чужбина по програма на Европейската Комисия на стойност 17 млн. евро, съобщават от Асоциацията на млекопреработвателите в България (АМБ).

Българско бяло саламурено сирене и кашкавал ще започне да промотира АМБ в Обединените арабски емирства, Азербайджан и Казахстан по програмата “Качествено европейско сирене”.  Бюджетът определен от ЕК за новата програма за АМБ е на стойност 3.97 млн. евро. Те ще бъдат разпределени и ще се финансират 50% от Европейската комисия, 30% от българската държава и 20% от АМБ.

Още три програми за промоция на хранителни продукти в други държави по европейска програма са спечелили други организации в страната ни. По този начин имат възможност да усвоят над 10% от отпуснатия от ЕС бюджет за всички държави членки.

Три от проектите са изготвени изцяло от български браншови сдружения, а един е съвместен с гръцки партньори.

Един от одобрените продукти е “Разнообразие от вкусове”, който трябва да рекламира българското овче месо и сирене в Обединените арабски емирства, Казахстан и Йордания. За целта ще бъдат отпуснати 4.45 млн. евро на спечелилата организация – асоциацията за развъждане на синтетична популация българска млечна порода овце.

Сред одобрените програми за реклама от страната за първи път попада и проект за биологично производство. Асоциация “Биопродукти” е спечелила финансиране от 4.57 млн. евро за реклама на пресни и преработени плодове и зеленчуци и ядки, както и биовино. Тя ще се осъществява в Германия, Австрия, Швеция и Дания.

Сред получилите еврофинансиране е и един съвместен проект между българска и гръцка организация. Става дума за програма за промоция на пресни череши, която трябва да се осъществява в Швеция, Финландия и Германия. Одобреният бюджет е 4.17 млн. евро, а спечелилите организации са българският съюз на градинарите и гръцка група земеделски кооперативи начело с “АСОП Епископис”.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама