Производството на месо в света ще се повиши с 1.3% през 2015 г.

Лилия Александрова
Лилия Александрова
2 Минути

Производството на месо в света ще се увеличи с 1.3% през 2015 г. в сравнение с миналата и ще достигне 318.7 млн.т., се казва в прогноза на Световната организация по прехрана и земеделие (ФАО) към ООН. Най-големи доставчици на месо за световния пазар ще бъдат Китай, ЕС, САЩ и Бразилия. Причината за растежа се отдава най-вече на увеличението на млечните крави и клането за месо заради ниските цени на млякото.

В Европейския съюз се очаква най-голямо в света производство на говеждо от 7.8 млн.т., а световното производство ще достигне 68 млн.т.

Световното производство на свинско месо се очаква да нарасне с 1.9% до 119.4 млн.т., стимулирано от спада в цените на фуражите.

Търговията със свинско месо в ЕС ще продължи тенденцията на растеж, започнала миналата година, когато за първи път от няколко години беше отчетено разрастване на стадата.

Производството на овче месо в света ще се увеличи с 0.8% до 14 млн.т. В ЕС, най-големият производител на овче месо, болестта син език беше причина за намаление както на размера на стадата, така и на пазара през 2014 г., се казва още в доклада. Очаква се това да бъде посоката на развитие и през тази година.

Световното производство на пилешко месо ще нарасне с 1.4% до 11.8 млн.т.

Световната търговия на месо ще се разрасне с 1.7% през 2015 г. и ще достигне 31.2 млн.т., което представлява значително забавяне в сравнение с 3.1% през миналата година.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама