Министърът на икономиката Божидар Лукарски обсъди възможностите за отваряне на канадския пазар за българските производители, както и привличането на канадски инвестиции у нас на среща с представители на Канадско-българската бизнес мрежа (КББМ), съобщават от пресцентъра на икономическото министерство.
Лукарски коментира, че сега Канада на практика е затворена за нас и отбелязва, че канадският пазар със своите над 35 млн. потребители е изключително перспективен, но към момента България пропуска възможността да реализира ползи. Като определящи за слабото развитие на търговските и инвестиционни отношения между двете страни министърът посочва: „Активните икономически връзки изискват и политически такива. В същото време в България има прекалено ограничено присъствие на канадския бизнес, за да се установи дипломатическо присъствие“, Той напомня, че към момента за България е отговорно канадското посолство в Румъния.
За да се стимулира бизнес активността и в двете посоки, е обсъдена възможността за организиране на посещение на канадска бизнес делегация в края на тази или началото на следващата година.
В рамките на срещата министър Лукарски изрази готовност да определи търговски представител на страната ни в Канада, който да насочва инвестиционния и търговски интерес. Той ще приветства предложения за конкретни кадри от страна на КББМ. В отговор представителите на Канадско-българската бизнес мрежа посочват, че Канада следва политика на изключително активни усилия от страна на близо 1000 търговски представители, които работят предимно за насърчаване на износа на страната. Обсъден е и потенциалът на канадския пазар като вход за българските компании към САЩ.