С 22 млн. евро ще е повече бюджетът за промотиране на земеделски и хранителни стоки, произведени в ЕС за следващата година спрямо тази. Така европейските стоки през 2017 г. ще се рекламират със 133 млн. евро. През годините средствата ще се увеличават и до 2019 г. ще нараснат до 200 млн. евро, Кандидатстването за средствата ще започне от януари, с тях европейските производители ще могат да промотират производството си в 32 страни, което е с 9 повече от 2016 г. Основни целеви пазари ще са Щатите, Китай, Чили, Югоизточна Азия, Канада, Мексико, Африка и Близкия Изток.
Свинското и млечните продукти ще се промотират с бюджет от 12,6 млн. евро през 2017 г., съобщава globalmeatnews.com, а говеждото – с 4 млн. евро. За свинско и говеждо месо Европейската комисия щеотдели 15% от бюджета за промоции.
Еврокомисарят за земеделие и селски райони Фил Хоугън посочва, че стремежът е финансирането за промоционални програми да се увеличава. Изчисленията сочат, че ръст в износа на агро стоки от ЕС с 1 млрд. евро ще осигури около 14 хил. работни места.
Снимка: Clint Rankin/freeimages.com/