10,5% спад в износа на пилешко месо на външни пазари през 2023 г.

Павлина Георгиева
Павлина Георгиева
2 Минути

За разлика от наблюдаваната през предходните две години тенденция на увеличение, през 2023 г. се
очертава намаление на износа на пилешко месо от България.

За периода януари – ноември 2023 г. на външни пазари са реализирани общо 18 754 тона прясно, охладено и замразено пилешко месо – с 10,5% по-малко на годишна база, при 3% по-висока средна експортна цена.

Традиционно, количествата са насочени главно за държави членки на ЕС.

Изпращанията за ЕС се свиват със 7,2% спрямо същия период на 2022 г., до малко под 17 хил. тона.

Намалението е свързано основно със засиления внос на пилешко месо в ЕС от трети страни, най-вече от Украйна, което затруднява реализацията на българската продукция на европейските пазари.

Водеща дестинация остава съседна Гърция, макар и с 9,2% по-малко количество на годишна база.

В сравнение с единадесетте месеца на 2022 г. се наблюдава значително намаление на пратките пилешко месо за Нидерландия (-51,8%), Италия (-43%) и Германия (-23,6%), което е само частично компенсирано от разширяване на реализацията в Румъния (+36,6%), Полша (+50,7%) и Кипър (+2%).

Експортът на пилешко месо за трети страни, който по принцип е сравнително малък, се свива с близо една трета на годишна база, главно вследствие на спад на пратките за Северна Македония – основния ни партньор сред страните извън ЕС, с 25,6%.

Малки количества са изнесени за Косово и Обединеното кралство.

Павлина Георгиева завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. В Аgrozona приоритет са й биологичното земеделие и здравословните храни, розопроизводството, пчеларството, ловът и риболовът.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА