Започва реклама на България по Eurosport, Discovery, Euronews и National Geographic

Георги Узунов
Георги Узунов
4 Минути

Министърът на туризма Николина Ангелкова обяви началото на телевизионната кампания на България по паневропейските телевизии Eurosport, Discovery Channel, Euronews, National Geographic Channel, съобщават от пресцентъра на туристическото министерство. Рекламните клипове на страната ни вече се излъчват и по четирите канала.

Ангелкова посочва, че от ведомството са направили всичко възможно кампанията да стартира максимално бързо и европейското финансиране да бъде усвоено ефективно. Някои от телевизиите са започнали излъчването още в началото на месеца. За да се стартира възможно най-бързо, са използвани вече съществуващи клипове, които са допълнително адаптирани за кампанията – един имиджов спот и един с акцент върху културно-историческия туризъм. Министърът уточнява, че рекламната кампания по паневропейските телевизии е част от мерките за компенсиране спада на руски и украински туристи. Тя припомня, че се очаква засилен интерес от Германия, Австрия и Франция. По данни от туроператори за летния сезон се очаква ръст и на туристите от Полша (с 6-7%), Чехия (с 5-6%) и съседните балкански страни (Турция – около 10%; Гърция – около 10%; Сърбия – около 2%, Македония – 3 %). За Литва, Латвия и Молдова прогнозите са за значителни ръстове от над 40%. Положителни са очакванията и за записванията от Беларус  – ръст с около 5%. Ангелкова обаче наблегна, че тези данни не трябва да ни успокояват и каза, че браншът е сериозно притеснен за летния сезон. Министърът обеща, че от институцията ще търсят всички възможности за привличане на повече туристи.

Проектът за реклама на България по паневропейските телевизии се финансира по Оперативна програма „Регионално развитие“ 2007 – 2013 г., като неговото изпълнение през годините е било забавено. В последните месеци екипът на Министерството на туризма ускори всички процедури, за да усвои ефективно европейското финансиране.

Четирите медии на практика обхващат почти цялата територия на Европа, също държави от Близкия Изток, Африка и Азия. Покритието само на Eurosport е 15 млн. зрители на ден в 54 страни. Euronews се излъчва в 156 страни и достига до 419 млн. домакинства чрез кабелни и цифрови платформи. Discovery Channel обхваща до 97 милиона домакинства само в Европа, Средния изток и Азия. National Geographic Channel има аудитория от 458 млн. домакинства в 173 страни в света. Според анализите и проучванията именно европейските държави са сред основните целеви и генериращи пазари за българския туризъм. По данни на Националния статистически институт за 2014 г. страните от ЕС са с относителен пазарен дял в България от над 60 % и общ обем от близо 4,5 млн. туристи (ръст от 6.1% спрямо 2013 г.).

По всеки от четирите канала ще се проведат 3 вълни на излъчване на рекламни клипове с продължителност по 8 седмици всяка, като в края на годината рекламните спотове ще са достигнали над 20 000 излъчвания на няколко континента. Клиповете са с продължителност 30 сек. Преведени са на немски, френски, английски, руски, испански и български език. Разработват се и версии на други езици. Рекламите на страната ни ще бъдат излъчвани в праймтайма на телевизиите предимно вечер и в сутрешните емисии.

В момента се финализират преговори с телевизиите за посещения на снимачни екипи в България, което е бонус към сключения договор. Друга допълнителна безплатна активност, върху която работи екипът на министерството, е реклама в интернет каналите на четирите медии.

Излъчванията се финансират по проект „Провеждане на целогодишна рекламна кампания на България по водещи паневропейски телевизионни канали“. Стойността му е около 2,5 млн. евро без ДДС и се финансира по ОП „Регионално развитие“.

Георги Узунов е в сферата на журналистиката от 7 години. Работил е за национални медии като Радио "Фокус", Дарик Радио и Националното радио. Завършил е бакалавър "Журналистика" в Софийския университет, а магистратурата му е в специалност "Журналистика, Продуцентство и Финанси".

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА