Пазаруването от вендинг машини набира популярност у нас, пише dnevnik.bg. С разрастването му, както и в повечето сектори у нас, се увеличава и делът на сивата икономика, коментира пред БТА Тодор Каназирев, председател на УС на Българската вендинг асоциация.
Вендинг машините са устройства, предназначени за продажба на дребно на стоки и / или услуги, които се активират чрез поставяне на монети, банкноти, символи, карти, други. Няма информация точно колко са в България автоматите за кафе, напитки, дребни закуски и фрешове, но се смята, че са близо 40 000, а заетите в сектора е над 5000. Проблем обаче е, че част от собствениците на тези машини предпочитат да заобиколят легализирането на бизнеса, избягвайки регистрацията в Агенцията по храните и поставянето на касов апарат.
У нас има ограничение от поднормативен акт за разполагането на вендинг машини в училищата, но на запад все повече набират популярност автоматите за здравословни храни като салати, плодове, веган продукти и др.