Някои от най-известните марки бира може да поевтинеят след обединението на двете най-големи световни компании в бранша, това коментира финансовият анализатор Филип Горхам, който изследва потребителското търсене, в в интервю за “Хоризонт”, предава БНР. Причината е, че преди няколко седмици, компаниите “Анхойзер-Буш” и “САБМилер” (Anheuser-Busch InBev и SABMiller) обявиха сливането си, с което част от най-купуваните световни марки бира ще бъдат обединени под шапката на една компания. Очаква се сделката да бъде финализирана след около година. Когато това стане обединената компания ще има около 30% от пазара на бира в света.
Филип Горхам коментира, че потенциално фактът, че много марки се държат от един и същи производител на бира, може да доведе до негово решение да увеличи цените, но изразява мнение, че според него това няма да се случи. Той отбелязва, че компанията ще бъде следена зорко от антимонополните органи във всички страни. Това е причината да не се очаква голямо увеличение в цените. Анализаторът добавя, че на бирения пазар има голяма конкуренция с локалните марки, а това изисква и конкурентни цени. Той казва още, че дори трябва да очакваме намаляване на цените на бирата от компанията, защото колкото по-големи количества материали се поръчват, толкова по-ниска е цената им, съответно разходите за производство ще спаднат.