Износът на храни от Европейския съюз за трети страни бележи ръст в стойностно отношение на годишна база. Това показват статистическите данни на Европейската комисия в края на пазарната година през юни 2016 г. Увеличението на годишна база е с 2,69 млрд. евро или 2,1% до 126,57 млрд. евро. САЩ е най-големият търговски партньор на Съюза, защото е пазар на стойност 20,15 млрд. евро, което представлява ръст с 12,4% или 2,23 млрд. евро.
Още по-добре се представя пазарът на Китай, където са изнесени стоки на стойност 11 млрд. евро и това е увеличение с 1,89 млрд. евро или 20,4%. Значително развитие отбелязва износът за Саудитска Арабия – с 12,8% или 550 млн. евро до 4,83 млрд. евро. След нея се нарежда Хонгконг с увеличение от 1,20 млрд. евро или 24,4% до 3,72 млрд. евро, като се има предвид, че районът е спирка за стоките преминаващи от ЕС за Китай.
Силен ръст има и в износа за Русия – с 1,07 млрд. евро или 16,1% до 5,55 млрд. евро. Най-сериозен ръст бележат доставките на охладено и замразено свинско месо – с 26,1% или 986 млн. евро до 4,77 млрд. евро. Същата е тенденцията и при живите животни, където увеличението е с 24,2% или 502 млн. евро до 2,58 млрд. евро.
Силно се свива пазарът за сурови кожи – с 36,4% или 1,06 млрд. евро до 1,86 млрд. евро. Износът на пшеница през пазарната 2015/16 г. намалява с 1,01 млрд. евро или 15% до 5,75 млрд. евро. В същото време намалява и стойността на износа на млякото на прах и суроватка на прах, които достигат 3,75 млрд. евро при спад с 695 млн. евро.
Към края на пазарната година през юни 2016 г. вносът в ЕС от трети страни се увеличава с 3,38 млрд. евро или 3,5% до 112,58 млрд. евро. Преобладават тропически плодове, ядки и подправки, при които увеличението е с 1,26 млрд. евро или 10,5% до 13,17 млрд. евро.