За първите шест месеца на 2019 г. Украйна е изнесла плодове на стойност 116 млн. долара, което е с 16% повече в сравнение със същия период на 2018 г., съобщават от Националния научен център “Институт за стопанска икономика” на Украйна. Всичко това става възможно благодарение на увеличението на доходите от продажби на 8 основни групи продукти: ядки, замразени плодове и ягодоплодни, ябълки и круши, които заемат съвкупно в структурата на стойност около 95%.
В сравнение с аналогичния период на 2018 г. експортът на плодове и ягодоплодни се увеличава и в количествено изражение, допълват експертите. Почти със 75% се е увеличил експортът на орехови ядки – от 19 хил. тона до 33 хил. тона, а ябълките и крушите – от 24 хил. тона до 42 хил. тона. Почти с 1/3 спрямо 2018 г. се увеличават и изнесените замразени плодове – от 14 хил. тона до 18 хил. тона.
Повече от половината от стойността на износа се формира от страни от Европейския съюз, коментират експертите. Основните пазари за украинската продукция са Турция (18 млн. долара), Франция (11 млн. долара), Полша (10 млн. долара), Беларус (9 млн. долара), Ирак (7 млн. долара), Италия (5 млн. долара), Гърция (5 млн. долара) и Германия (4 млн. долара).
Тенденцията за година сочи, че вероятно ще се получат рекордни резултати и производителите имат реална възможност да получат добри приходи от продажбите си навън, казват още от Националния научен център “Институт за стопанска икономика” на Украйна.