Изцяло по електронен път вече ще получават удостоверения за дължими данъци на клиентите всички държавни органи и общини. Това ще стане от началото на следващата година, съобщават от Националната агенция по приходите.
Към момента близо 100 закона и наредби изискват граждани и фирми да представят пред различни държавни и общински органи удостоверения за наличие или липса на задължения, като всяка година НАП издава около 400 000 такива документа на хартия, посочват от агенцията.
Електронната услуга, чрез която държавните органи могат да получат данните по електронен път, е създадена миналия ноември като от началото на тази година до момента тя е ползвана около 5000 пъти. Предвижда се след влизането в сила на промяната в закона информацията да се обменя служебно само и единствено по електронен път.
Екипът на приходната агенция и Асоциацията на банките в България са постигнали съгласие удостоверенията за задължения за клиентите на банките при предоставянето на кредити да се заявяват и получават изцяло електронно. Очаква се електронният обмен между банките и НАП да започне в близките месеци.