Специално лого ще бележи храните с планински произход

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
1 Минути

Стоките ще се запишат в публичен регистър

Специално лого ще могат да поставят производителите на продуктите си с планински произход, за което трябва да получат специално удостоверение и да бъдат вписани в публичен регистър, съобщават от Министерство на земеделието, храните и горите (МЗХГ). Това става възможно след обнародването в Държавен вестник на Наредба № 4 от 28 май 2019 г. за условията и реда за използването на незадължителния термин за качество „планински продукт“, допълват експертите.

Този термин за качество може да се използва за описание на продукти от растителен и животински произход, включително и пчелни продукти, произведени и преработени в планински райони, казват специалистите. Регистрираните производители по Наредба №26 от 14 октомври 2010 г. за специфичните изисквания за директни доставки на малки количества суровини и храни от животински произход също ще могат да ползват понятието при извършването на директни доставки на непреработени продукти от производители.

За продукти, като например месо, животните следва да бъдат отглеждани в планински райони и да прекарат най-малко последните две трети от живота си в тях, казват от агроведомството.

Българската агенция по безопасност на храните ще трябва да извършва контрола върху употребата на логото на всеки етап от производството, преработката и дистрибуцията.

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА