Сладкари вече се сблъскват с дефицит и поскъпване на шоколада

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

Заради комплекс от фактори сладкишите вече ще имат нова цена

Немските сладкари се сблъскаха с няколко проблема наведнъж по време на поредната вълна на коронавирус: сроковете за доставка се увеличиха, доставчиците започнаха да се затрудняват с осигуряването на суровини. Към този списък може да се добави и увеличението на цената на опаковките и енергийните ресурси, пише Vienna Newspaper.

Тази промяна на пазара може да доведе до недостиг и рязко покачване на цената на сладките в навечерието на Великден. Междувременно немските сладкари завършиха 2021 г. с добър резултат. Производството нарасна с 1,3% до 3,9 милиона тона през втората година на пандемията, докато продажбите нараснаха с 2,2% до около 13,1 милиарда евро.

От браншова асоциация на сладкарите смятат, че идната година няма да бъде толкова безоблачна като предишната. Рязкото увеличение на цената на суровините, увеличаването на цената на енергийните ресурси, логистиката ще доведе до увеличаване на цената на готовите продукти.

Цената на пшеницата на стоковия фючърсен пазар за годината се повиши с 50% до рекордно високо. Рязко се повишиха и цената на сухото мляко, захарта, слънчогледовото или соевото олио. Причините за това са ниските добиви, намаляването на вноса от трети страни, както и увеличаването на търсенето на немски сладки в азиатските страни. Според Германската асоциация на сладкарите компаниите също се страхуват от недостиг на работници в производството. Бързо разпространяващият се нов щам на коронавирусния вирус Omicron заплашва с нови ограничения.

Сега в “сладкарницата” на Германия са заети около 50 000 души. С експортен дял от над 50% всеки втори тон немски сладкарски изделия се изпраща в чужбина. Около 80% от задграничните пратки идват от страни от ЕС, но продажбите за други страни също нарастват стабилно от много години. Общият експортен оборот нарасна с 4,2% до около 8,9 милиарда евро през 2021 г. и по този начин достигна нива преди пандемията.

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама