Съюзът на пивоварите в България (СПБ) актуализира принципите си за отговорни маркетингови комуникации в дигиталните медии. Новите саморегулаторни правила влизат в сила от днес. Те имат за цел да контролират съдържанието на съобщенията в интернет на бирените компании. Тези норми са част от програмата за социална отговорност на пивоварния бранш, която включва и превантивната кампания лица под 18 г. да не експериментират с алкохол, както и доброволния ангажимент на индустрията за представяне на потребителите хранителна информация за бирата.
Сред платформите в дигиталната среда, които подлежат на самоконтрoл, са интернет страници на брандове, рекламни банери, предавания на видео, аудио или видео файлове, достъпни за автоматично сваляне. Включват се и рекламите по време на игри в интернет, маркетинг чрез блогове, съдържанието на които е генерирано от потребители и подкрепено от пивовари, използване на сайтове за изразяване на мнения и др. Регулират се и социални медии като YouTube и Фейсбук, а основен фокус е превенцията на децата. В този смисъл дигиталните маркетинг комуникации не може да са насочени към непълнолетни, нито да ги подтикват да консумират бира.
„С новите правила пивоварните компании в страната продължават ангажиментите си за социална отговорност и приноса си към действията за намаляване на злоупотребата с алкохол. В центъра на нашето внимание е предпазването на подрастващите, които не само са най-податливи на влиянието на интернет комуникациите, но са и най-уязвими по отношение на своята безопасност в „нета“. Ето защо отговорността ни е съсредоточена най-вече върху правилата за превенция на деца при рекламирането на бира“, обясни изпълнителният директор на СПБ Ивана Радомирова.
Част от нормите, които членовете на СПБ доброволно ще следват във Фейсбук и You Tube, са да се прилага филтър за ограничаване достъпа на фенове под 18 г. и забрана в рекламите да участват лица под 25 г. Създадените от бирените компании Фейсбук групи трябва да са затворени, така че само одобрени пълнолетни членове да могат да се присъединяват и да четат съдържанието, да изпращат съобщения или да споделят видеоматериалите. Сходни указания има за Instagram, Tumblr и Vine.
Във връзка с утвърдените политики на Съюза на пивоварите в тази насока шеста година продължава социалната кампания на СПБ „Спортът е по-добрият начин децата да пораснат“. Целта на инициативата е да се организират спортни и консултативни дейности за подрастващите и техните родители, като алтернатива децата да не пият алкохол, а да се ангажират с полезни занимания.
Само за последните 3 години Съюзът на пивоварите е инвестирал в кампанията близо 100 000 лева, а преките участници са над 20 000 деца, родители, педагози и доброволци. Тазгодишното издание на инициативата стартира през м. април със спортни празници и обучения за ученици и родители в общинския център на Великотърновска област „Спорт и превенция“ в с. Балван, който е единствен в страната. Програмата „Спортът е по-добрият начин децата да пораснат“ тази година включва и Добрич. София също активно присъства на картата на превантивната кампания на СПБ.
От 2010 г. Съюзът на пивоварите в България осъществява дългосрочна програма за превенция употребата на алкохол от лица под 18 година. От 2012 г. в рамките на програмата стартира инициативата “Спортът е по-добрият начин децата да пораснат”. Целта на кампанията е да се популяризира семейният спорт и физическото възпитание като добра възможност за израстване, социализация, здравословно семейно общуване и превантивна практика лица под 18 години да не експериментират с алкохол. Национално представително проучване на агенция „Ипсос“ показва, че за инициативата знаят 15% от възрастното и 30% от непълнолетното население на страната.