Бира за €110 млрд. продават европейските пивовари

Кирил Александров
Кирил Александров
3 Минути

 

Продажбите на бира, произведена от европейските пивовари възлизат на повече от 110 млрд. евро. Това сочат данните от проучването „Бирата свързва Европа със света“ на международната консултантска фирма Royal Haskoning DHV. Те бяха огласени на организираната в Брюксел от Пивоварите на Европа гала вечер “Бирата служи на Европа”. На събитието бяха представени резултатите от най-новите икономически проучвания за развитието на сектора, които показват, че функциониращите в страните от ЕС близо 7 500 пивоварни не само подкрепят икономическия растеж в Европа, но имат и значителен принос за търговския обмен със 123 държави от целия свят.

Между 2014 и 2015 г. консумацията на бира в ЕС се е повишила с 1%, а производството с 1,4%.  От производството и продажбите на бира се генерират 42 млрд. евро бюджетни приходи за 28-те страни на ЕС, като само приходите от акциз възлизат на 11 млрд. евро.

Ивана Радомирова

По данни на Европейската комисия бирата затвърждава своето място сред основните експортно ориентирани продукти на ЕС, отбелязвайки 18% ръст в износа за периода 2014-2015 година. Пивото е най-бързо растящият по експортна стойност продукт и е сред първите топ десет храни и напитки на ЕС по приходи от износ за трети пазари. През 2015 г. основните дестинации за експорт на европейска бира са САЩ, Китай и Канада. Пивоварните компании в ЕС са сред трите най-значими вносители за 97 държави извън европейската общност.

“Пивоварите на Европа, както и всяка една национална асоциация на производителите на бира, сме горди, че браншът играе важна роля в европейската икономика, осигурявайки работни места и стимулирайки търговията в ЕС и извън него. Ако страните в ЕС продължат политиките си на подкрепа за сектора, пивоварите все така ще допринасят за цялостната конкурентоспособност на европейската икономика и нейното устойчиво развитие“, коментира Ивана Радомирова – изпълнителен директор на Съюза на пивоварите в България (СПБ) и участник в събитието в Брюксел.

Европейският пивоварен сектор е ключов за създаването на работни места и допринася за изпълнението на стратегията на ЕС за растеж „Европа 2020“. Директната заетост в пивоварния бранш през 2015 г. възлиза на 122 000 работни места, а всяко едно от тях генерира 7 работни места по веригата на доставките и 11 в сектора на търговията чрез магазините и заведенията за обществено хранене. Общо индиректната заетост от производството и продажбите на бира се изчислява на 2,3 милиона работни места.

Кирил Александров работи като журналист от 2006-а година. Преди да работи в Agrozona.bg, е бил част от екипите на Агенция "Фокус", сп. Тема и сайта Expressnews.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА