Информация за дължими данъци и осигуровки вече ще може да се получава и по телефона, стига да имаме ПИК (персонален идентификационен) код, съобщават от НАП. Услугата ще е достъпна в близките месеци. До момента гражданите и фирмите с ПИК можеха да получават информация за своите данъчни и осигурителни задължения онлайн – с ПИК или електронен подпис, и в офисите на Агенцията.
Новата възможност е факт, благодарение на последните промени в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс.
Телефонът за информация на Агенцията е 0700 18 700. От НАП отговарят на въпроси и на мейл адреса [email protected]. На този телефонен номер гражданите и представителите на фирмите могат да получат съвет за декларирането и плащане на данъци и осигурителни вноски. Освен това могат да ползват и автоматичните услуги, които не изискват разговор с оператор и са достъпни 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата: проверка на здравен статус, справка за регистрация по ДДС и др. Обаждането е на цената на градски разговор от цялата страна за абонатите на стационарни телефони, уточняват от НАП. Ако звъните от мобилни телефони, ще платите по стандартната тарифа на съответния мобилен оператор.
Колцентърът на НАП приема също и сигнали за неиздаване на касови бележки и други данъчни и осигурителни нарушения.