Потреблението на плодове и зеленчуци е свито, заради опасенията от внасяне на зараза вкъщи и по-голямата трудност за обезопасяването им. Това сочат резултатите от проучване, цитирано от Асоциация “Активни потребители”. Според данните от анкетата 76% от участниците в проучването сега пазаруват по-рядко и събират необходимите покупки в еднократно пазаруване. Повечето от тях споделят, че отиват на пазар със списък, което им позволява да не се задържат дълго в магазина и едновременно с това да купят всичко нужно. 21.7 на сто обявяват, че запазват потреблението си отпреди кризата, но с по-евтини марки. Анализът на агенцията за пазарни проучвания BluePoint показва, че в кризата хората пазаруват по-рядко, но повече, като избират главно кварталните магазини.
В дните на извънредното положение с 29% е спаднала консумацията на шоколадови и захарни изделия, като това ограничение е най-голямо при поколението, родено между 1946 и 1964 г. При алкохола спадът е с 23% – както при твърдите напитки, така и при бирата и виното, което опровергава тезата, че при извънредното положение се пие повече.
Поръчките на храна за вкъщи са намалели с една трета. В момента потребителите готвят повече, особено поколението на родените между 1980 и 1995 г. и след 1996 г. Друга причина за по-малкото поръчки са и хигиенни съображения за мястото, където се приготвя храната.
При покупката на дрехи и обувки има свиване с 48%, заради затворените магазини, но и смяната на само 2-3 тоалета при настоящия ритъм на живот. Очаква се след епидемията да започнат разпродажби и активизиране на търговията втора употреба. Спадът при покупката на книги, вестници и списания е с 31%, въпреки че всеки трети от участниците в допитването отделя повече време за четене.
9.8% от потребителите няма да отменят планираната си ваканция това лято в България, като най-много са те сред поколението, родено между 1965 и 1979 г. Близо 19% обаче са променили плановете си.