Проучване: Ядем по-малко зеленчуци от страх да не се заразим с COVID-19

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
2 Минути

Потреблението на плодове и зеленчуци е свито, заради опасенията от внасяне на зараза вкъщи и по-голямата трудност за обезопасяването им. Това сочат резултатите от проучване, цитирано от Асоциация “Активни потребители”. Според данните от анкетата 76% от участниците в проучването сега пазаруват по-рядко и събират необходимите покупки в еднократно пазаруване. Повечето от тях споделят, че отиват на пазар със списък, което им позволява да не се задържат дълго в магазина и едновременно с това да купят всичко нужно. 21.7 на сто обявяват, че запазват потреблението си отпреди кризата, но с по-евтини марки. Анализът на агенцията за пазарни проучвания BluePoint показва, че в кризата хората пазаруват по-рядко, но повече, като избират главно кварталните магазини.

В дните на извънредното положение с 29% е спаднала консумацията на шоколадови и захарни изделия, като това ограничение е най-голямо при поколението, родено между 1946 и 1964 г. При алкохола спадът е с 23% – както при твърдите напитки, така и при бирата и виното, което опровергава тезата, че при извънредното положение се пие повече.

Поръчките на храна за вкъщи са намалели с една трета. В момента потребителите готвят повече, особено поколението на родените между 1980 и 1995 г. и след 1996 г. Друга причина за по-малкото поръчки са и хигиенни съображения за мястото, където се приготвя храната.

При покупката на дрехи и обувки има свиване с 48%, заради затворените магазини, но и смяната на само 2-3 тоалета при настоящия ритъм на живот. Очаква се след епидемията да започнат разпродажби и активизиране на търговията втора употреба. Спадът при покупката на книги, вестници и списания е с 31%, въпреки че всеки трети от участниците в допитването отделя повече време за четене.

9.8% от потребителите няма да отменят планираната си ваканция това лято в България, като най-много са те сред поколението, родено между 1965 и 1979 г. Близо 19% обаче са променили плановете си.

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА