Производители: Българските плодове и зеленчуци трябва да бъдат приоритетни за веригите

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
3 Минути

От бранша настояват да се внася чужда стока след като се е изчерпало родното производство

Българските плодове и зеленчуци трябва да са с приоритет на пазара в търговските вериги. За това ще настояват производители по време на среща утре с представители на основните търговски вериги у нас, съобщи за Агрозона Цветан Цеков от Национална браншова камара „Плодове и зеленчуци“.

„Искаме максимално всеки сантиметър български пазар да бъде отвоюван за българските производители.  Никой не може да заложи условия определен процент в магазините да бъде българска стока, има обаче голяма спекула“, категоричен е Цеков. Според него между търговските вериги и българските производители има посредници, които се представят и за производители. „В същото време препакетират чужда стока, къде контрабандна, къде внос от трети държави, представят я като българска. И това изкривява цялата представа какъв е процентът на българската продукция“, каза още Цеков. Според него има много български продукти, които са изключително качествени плодове и зеленчуци и просто веригите не ги допускат по една или друга причина. По мнението му  трябва да се подходи както в Европа – докато има местна продукция от дадения вид, който излиза сезонно, веригите да бъдат лоялни и да не продават внос. „Изчерпва се местната и тогава започват да внасят. Навсякъде в Европа е този подход. Ние имаме продукция, която е залежала в складовете, в същото време те внасят чужда стока на два пъти по-висока цена и я продават“, категоричен е производителят.

„Пазарът е основен мотор. Всички говорим за субсидии. Стига с тези субсидии. Много е просто. Ако на 1 тон продукция от какъвто и да е плод или зеленчук, добиеш 20 ст отгоре, това са 200 лв на тон. А това става с един добър пазар. Българската стока трябва да бъде приоритетна, да стане модерна, да стане предпочитана. И тя има за какво. Там трябва да бъдат усилията“, смята Цветан Цеков от Национална браншова камара „Плодове и зеленчуци“.

По думите на производителят когато има един добър пазар, той започва да стимулира производителите да се стремят към по-високи добиви, към по-качествена продукция, оттам насетне започва да се върти колелото в различните аспекти.

 

 

 

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА