Търговията с млечни продукти ще се забави значително в сравнение с 2019 г., прогнозира Дъстин Баутън, директор по продажбите на Maxum Foods. Забавянето е причинено както от проблеми с логистиката през първите четири месеца на годината – китайска Нова година, коронавируса, така и от промени в цените на сухите млечни продукти. В САЩ цените на сиренето и маслото паднаха до минимум, отбелязва специалистът. Според него “се развива дълбока рецесия поради съкращаване на доходите и закриване на предприятия, което ще подкопае доходите на домакинствата в западните страни и ще отслаби икономиките на развиващите се държави”.
“Хората ще харчат по-малко в магазините и ще намалят разходите за храна извън дома, като го сведат до минимум”, казва още Дъстин Баутън. Той също така подчерта, че според прогнозите търсенето на сирене в ЕС и САЩ няма да нарасне до 2021 г. Освен това се очаква увеличение на предлагането на масло и дори износът няма да помогне в тази ситуация, тъй като пазарите ще останат слаби.
“Пазарите на сирене ще останат нестабилни до края на годината, но не всички последствия ще бъдат отрицателни. Въпреки стабилизирането на продажбите на дребно, няма гаранция, че този сектор ще компенсира спада на търговията в сектора на ресторантьорството. “, каза Баутън.