Повече от половината японци започват деня с българско кисело мляко

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
2 Минути

Всяка сутрин повече от половината японски домакинства закусват българско кисело мляко. Това показва проучване на японската компания „Мейджи корпорейшън“, представено на среща на министъра на икономиката Божидар Лукарски с президента на компанията Кадзуо Кавамура, който е на посещение у нас с делегация от фирмата, съобщават от пресцентъра на икономическото министерство.

От 1972 г. досега „Мейджи“ произвежда българско кисело мляко по лиценз на българското държавно дружество „Ел Би Булгарикум“.  Според проучването към момента в Страната на изгряващото слънце продуктът българско кисело мляко на „Мейджи България“ е по-известен като бранд от „Кока-Кола“ и „Данон“. Повече от половината от японците – а 57,5%, асоциират България с киселото мляко.

Божидар Лукарски е уверил, че ще бъде направено всичко възможно, за да продължи доброто сътрудничество между двете компании, а Кавамура е благодарил за изключителното партньорство и изразил надежда, че съвместната дейност с „Ел Би Булгарикум“ ще се разширява. По думите му от 2013 г. „Мейджи“ произвежда българско кисело мляко и за пазарите в Китай, Тайланд и Сингапур. Той сподели, че среща проблеми със спазването на лицензионните права в някои от тези държави. Министър Лукарски го увери, че от своя страна ще отстоява спазването на тези права. Кавамура определя българското кисело мляко като съкровище, актив, който трябва да се защитава и разширява като стойност. За японците то е символ на дълголетие и здравословен живот.

Последният лицензионен договор на „Мейджи“ с Ел Би Булгарикум“ е със срок до 2020 г., посочват от Министерството на икономиката. По силата на споразумението японската компания получава правото да ползва името „България“, срещу което страната ни получава лицензионно възнаграждение в зависимост от произведената продукция.

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА