От 50 до 75% от оборота на големите търговски вериги се реализира от български продукти

Лилия Александрова
Лилия Александрова
2 Минути

От 50% до 75% от оборота на големите търговски вериги у нас се реализира от български продукти, по данни на Сдружението за модерна търговия, което обединява 11 от компаниите – търговци на българския пазар. Реализираният оборот от българска продукция условно се изчислява на около 5 млрд. лв. годишно.

Около 70% до 90% от плащанията на търговските вериги са към български производители, които реализират продукцията си чрез щандовете на хипермаркетите. Водещи са млечните и месните продукти, все по-често се намират и българските плодове и зеленчуци. Само една от веригите посочи пример за сключени

Една от веригите е сключила договори за закупуване през тази година от български производители на 6 млн.кг. картофи, 4 млн. кг. моркови и по 2 млн.кг. краставици и домати.

„Става въпрос за наша програма съвместно с български производители, по-конкретно земеделски производители, която правим вече пета година много успешно и това далеч не е цялата продукция, която ни трябва. Просто трудно намираме партньори и сме помогнали до момента на над 20 фирми успешно да изнасят продукцията си в традиционни за България пазари.“, коментира пред БНР Христо Петров – търговски директор на една от веригите на българския пазар.

Проблем пред търговци и производители все още е сивият сектор, посочи председателят на Сдружението за модерна търговия Николай Петров: „Предприятията, опериращи предимно в сивия сектор, първо не са проверявани, защото никой не знае, че ги има. Те са нелоялна конкуренция за нормалните български компании, които оперират в белия сектор. Естествено, те имат 20 процента ценово предимство от неплащането на ДДС и още до десет процента от неплащането на осигуровки и други данъци, така че колегите от нормалните компании, белите такива, те трябва да се борят с други, които имат 30 процента ценово предимство.“

По данни на Сдружението през последните години българските производители успешно възстановяват и загубените си позиции на чуждите пазари.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА