През последните седмици продажбите на фуражи за животни през интернет в Китай са рекордно високи. Това става ясно от доклад на най-голямата онлайн платформа Alibaba.
Традиционно комбинираните фуражи, торове, семена и други селскостопански продукти в Китай се продават традиционно офлайн чрез дистрибуторски мрежи, но коронавирусната епидемия промени ситуацията. В резултат на това клиентите започнаха да купуват тези продукти от разстояние и търсенето онлайн значително се е повишило.
Очаква се през следващите седмици тази тенденция да продължи да набира скорост, особено в ситуацията на нарастващо търсене на животински продукти в Китай. Освен коронавирусът, епидемията от африканска чума по свинете нанесе сериозни щети на свиневъдния сектор в страната и с това резервите й се изчерпиха. От един от най- големите износители на свинско месо, страната бързо премина в режим, по време на който разчиташе на доставки от други страни. В момента тече кампания, насърчаваща възобновяването на стадата от свине в страната и фермерите се нуждаят от не по-малко храна за животни, отколкото преди, за да продължат да работят и да могат да осигурят необходимия обем месо, както за собствена консумация, така и за износ.