Трапезата за Великден с 20% по-скъпа

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

Според Владимир Иванов само конкуренцията ни спасява от рязък ръст на цените

В очакване на светлите Великденски празници хранителните продукти регистрират все по-голямо поскъпване. Според председателя на Държавната агенция по стоковите борси и тържищата (ДКСБТ) Владимир Иванов трапезата на Великден ще струва с около 20% повече спрямо миналата година. Той обясни, че в потребителската кошница за празника са включени традиционни продукти, като агнешко месо, месо, кора яйца, картофи, зеленчуци, като зелен лук, зелена салата, репички, козунак, напитки, като вино и ракия. Изчисленията включват закупуването на единица от всеки един продукт за трапезата, допълни той.олио, Agrozona.bg

„Това, което е ясно със сигурност, е че имаме ръст, който няма да спира. Ръстът на цените на храните е плавен заради мощната конкурентна среда. Конкуренцията не позволява да имаме рязък ръст. Не се вижда обаче кога ще спре този ръст заради разместването на факторите на пазара“, коментира Иванов. „Всички фактори за производството, ресурсното осигуряване на дадения сектор са в посока нагоре, като се започне торове, препарати за растителна защита, горива и ток при хранително-вкусовата и преработвателната индустрия. Няма стабилност на енергийния пазар, няма и как да видим стабилност и в пазара на храни. Докато продължава войната в Украйна и тя се превръща във фактор, тъй като тя променя структурата на потреблението, държавите задържат определени количества стоки“, каза още Владимир Иванов. Според него има негативни очаквания, които влияят върху пазара. Това гарантира, че тенденцията за покачване на цените ще продължи. „Няма как да не продължи. Това, което ни спасява, е че сме в много мощна конкурентна среда, ние нямаме дефицит на стоки в ЕС и това определя по-плавен тренд на поскъпване, който ще помогне и на хората да могат да се справят“, каза още председателят на ДКСБТ.

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА