Ниски финансови резултати отчитат земеделските кооперации в Свищовско през 2015 г.

Лилия Александрова
Лилия Александрова
2 Минути

Добри стопански резултати отчитат земеделските кооперации в Свищовско през изминалата година, но във финансово отношение 2015 година не е била добра за земеделските кооперации. Това каза Игнат Ангелов, председател на Регионалния съюз на земеделските кооперации „Дунав 2000” – Свищов, за радио „Фокус” – Велико Търново.

Загуби са отчетени при почти всички култури. По думите на Ангелов, най-лоши са били финансовите резултати от животновъдството. Изкупната цена на млякото е паднала драстично, а през последните дни се отчитат цени от около 0,50 лева за литър. „Това е жива загуба. В последно време чета в пресата, че цените при животновъдството падат в целия ЕС. Може да падат, но там има дотирания, а при нас няма”, отбеляза председателят на земеделските кооперации в Свищовско.

Спад в изкупните цени се отчита и при зърното. През 2012 г. изкупната цена на пшеницата е била 450 лева за тон, а през 2015 година – 260 – 270 лева за тон. Слънчогледът през 2012 г. се е изкупувал за 900 лева за тон, а през 2015 година – за 600. Отчита се спад и в цената на рапицата. Докато през 2012 г. тя е била 1 000 – 1 100 лева за тон, миналата година се е изкупувала за 650 – 700 лева за тон. „Ниските изкупни цени определят и ниските финансови резултати в кооперациите. Това не ни поставя в добри условия на работа”, допълни Игнат Ангелов.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА