Националният съвет по туризъм одобри годишната програма за реклама в отрасъла

Златко Златков
Златко Златков
4 Минути

Националният съвет по туризъм е одобрил рекламна стратегия за туризма, съобщава БНР. Представителите на сектора са се обединили около тезата, че България трябва да се рекламира по адекватен за туристическата индустрия начин, е съобщава зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Бранимир Ботев. Той отрича съобщенията за отлив на туристи по Черноморието и посочва, че в момента няма голям туроператор, който да има групови откази заради наводненията. Зам.-министърът посочва, че се наблюдава доста критична от гледна точка на климатичните условия година, но дори и в тези трудни условия хората, работещи в сферата на туризма, показват високо ниво. По думите му негативните новини за природните бедствия в близост до морските курорти се тиражират в чуждестранните медии и това води до негативни последици за туризма.

Според информацията от МИЕТ Съветът е одобрил отчета за изпълнението на Годишната програма за национална туристическа реклама за 2013-а и е приел програмата за настоящата година. Маркетинговите цели през 2014 г. са насочени към позициониране на България като устойчива туристическа дестинация за средната класа туристи, както и по-висок сегмент туристи, интересуващи се от културно-исторически артефакти. Като други важни цели са определени нарастване на посещенията в неактивния сезон, диверсификация на продуктите – комбинирани пътувания и специализиран туризъм, привличане на перспективни пазари, увеличаване дела на вътрешния пазар и др. Средствата за маркетингови и рекламни дейности в туризма през 2014 г., след корекция на отпуснатия бюджет, са общо 10,23 млн. лв.

Председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин сепосочва, че браншът да е по-активен, дори агресивен в рекламата на страната си, както и в “битката” за спечелване на българския турист, който все още не е опознал родината си.

Ботев посочи, че Законът за изменение и допълнение на Закона за туризма е одобрен на първо четене без нито един глас против и е готов докладът за второто му гласуване.

Според Световната организация по туризъм именно туризмът вече е структуроопределяща индустрия за България с близо 14 на сто дял от брутния вътрешен продукт.

В кампанията за 2014 г. се предвижда изработването на нова серия рекламни клипове, която следва стратегията за бранд на дестинация България, и на специализирани филми. Телевизионната рекламна кампания ще се проведе по 4 паневропейски канала и по национални канали в: Германия, Русия, Украйна, Румъния, Великобритания, Франция, Полша и Швеция. Външна реклама с билбордове и в транспорта е планирана в: Германия, Централна Европа, Русия, Украйна, Полша, Швеция и др. Български изложители ще могат да участват и в повече международни туристически борси, посочи директорът на дирекция “Маркетинг, реклама и информация в туризма” в МИЕ Анелия Генова.

Съветът е одобрил идеята за медийно партньорство между МИЕ и БиБиСи за промоция на България като туристическа дестинация. То ще повиши разпознаваемостта на страната ни посредством излъчване на тв спотове и кратки интервюта за нея с известни личности. Туристическото предаване на БиБиСи “Травъл шоу” също е сред намеренията как да се разкрият пред света България и потенциалът й като дестинация за икономика и туризъм.

Сред най-големите проблеми в сектора е превръщането на артефактите от огромното ни културно-историческо наследство в популярни туристически атракции. България трябва да се промотира на международните форуми в съответствие с потенциала си. На практика тя вече има за първи път промоционална рекламна стратегия, която е одобрена от целия отрасъл, обобщи зам.-министър Ботев.

Златко Златков администрира agrozona.bg между 2012 и 2015 година. В неговия профил ще откриете някои публикации на нашите автори в този период сред които Светлана Трифоновска, Марта Йонкова, Анета Стефанова, Диляна Хараланова, Лилия Александрова, Петър Лазов, Георги Джендов и други

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА