Над 90% от млечните продукти на пазара са български

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
3 Минути

„Над 90% от потреблението на млечни продукти се задоволява от българското производство.“, съобщи заместник-министърът на земеделието, храните и горите д-р Цветан Димитров при представянето на кампанията „Купувам българско“ на БНТ2. Целта на инициативата е да призове потребителите да купуват продукти от български компании за предстоящите Коледни и Новогодишни празници.

Зам.-министърът спомена резултати от статистическите данни, в които ръстът  при производството на плодове и зеленчуци за изминалата година е цели 28%. Три на сто пък е общото нарастване на продажбите на български храни за последната година. Над 75% от всички хранителни стоки, които се изнасят от България са насочени към европейския пазар. „Това е най-скъпият пазар, но и най-претенциозният, което показва, че българските храни са качествени“, каза още д-р Димитров. Той декларира, че държавата се стреми да работи в тясно сътрудничество с бизнеса. И изтъкна, че родните производители на храни успяха да спечелят доверието на потребителите.

Заместник-председателят на УС на Националното сдружение на общините в Република България и кмет на община Троян Донка Михайлова от своя страна наблегна върху важността на регионалното развитие и нуждата му от безгранична подкрепа. Друг гост бе почетният член на Асоциацията на месопреработвателите в България и собственик на водеща фирма в бранша -Кирил Вътев. Той каза, че в България се забелязва нарастване на хранителната култура на потребителите. „Все повече потребители четат внимателно етикетите и избират какво ще сложат на трапезата, и ще дадат на децата си. Това се обяснява с ръста на по-качествени храни. Има и още една култура, аз я наричам „културата на немската продавачка“.  Там много съзнателно продавачите предлагат немските стоки, осъзнавайки, че по този начин се работят за собствената си икономика и за себе си, тази култура нараства и у нас“, добави Вътев.

В последните години българския хляб се продава във всички топли точки на Европа. Това се случва в резултат на повишената ни конкурентоспособност, на защитеното качество, на  съчетаването на качество и  цена и на доброто партньорство с търговските вериги. Това съобщи председателят на Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите Мариана Кукушева. „България се гордее с това, че ние ставаме все по-важна страна в Черноморския регион с все по-добри добиви на пшеница, слънчоглед и др.”, каза още тя.

Скептично мнение за винените маршрути изказа по време на срещата Станислав Бакарджиев, който е търговски директор на винарска изба. Причината според него е, че не е поискано мнението на водещи винопроизводители. Според Бакърджиев в България има едва 10 винени изби, които могат да предоставят качествено вино и винен туризъм в страната ни.

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА