МЗХГ иска 100 куб. вода на ден за земеделците, МОСВ категорично против

Павлина Георгиева
Павлина Георгиева
2 Минути

Регистрацията на кладенци и водовземни съоръжения за лични и стопански цели през последните седмици е една от водещите теми. Във връзка с нашумелите въпроси относно сушата и поливането на земеделските култури, както и сложната процедура по регистрация и озаконяване на водовземните съоръжения, в Комисията по земеделие утре ще разгледат Законопроект за изменение и допълнение на Закона за водите. Едно от основните предложения на Законопроекта е земеделците да използват до 50 куб.м вода на денонощие.

След като заинтересованите страни към Законопроекта, МЗХГ и МОСВ  са получили и разгледали предложенията за промени, те от своя страна на направили нови такива. МЗХГ предлага земеделците да получават вместо 50- 100 куб.м. вода на денонощие.

От Министерството на околната среда и водите обаче смятат, че допускането на ползване на дори 50 куб. / ден безвъзмездно за напояване, поставя в сериозен риск количественото състояние на подземните водни тела, както и на повърхностните води и е предпоставка за изтощаване и прекомерно използване на водите, още повече при зачестилите случаи на засушаване и необходимостта от осигуряване на резервно водоснабдяване на населените места.

И двете заинтересовани страни обаче са съгласни, че е необходимо да бъдат предприети действия за намаляване на административната тежест по регистрация на водовземните съоръжения, като за целта ще бъдат направени необходимите промени в Закона за водите.

Павлина Георгиева завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. В Аgrozona приоритет са й биологичното земеделие и здравословните храни, розопроизводството, пчеларството, ловът и риболовът.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА