За диетолозите маслото вече не е нездравословна храна, а се разглежда, като част от една по-балансирана диета. Много британци заместват маргарина и други ниско маслени алтернативи с масло. Потребителите са все по- недоверчиви към продукти, рекламирани, като носещи полза за здравето. На практика увеличението на търсенето е част от тенденция за купуване на натурална, по-малко преработена храна. Всичко това се очаква да повлияе на потребителските предпочитания и търсенето на масло да навлезе по-често в кулинарията, което да допринесе за повишаване на цената на маслото, а оттам и на суровото мляко.
Според сайта www.dairyreporter.com се очаква се цената на маслото в света да продължи да се покачва в резултат на силно търсене от Китай, Близкия Изток и Северна Африка съчетано с намаление на производството поради ниските цени на суровото мляко и по-лошото време в Европа през пролетта на 2017-та.
Пазарът на млечни продукти продължава да се характеризира с голяма разлика между цените на сухите млека и маслото. Очаквано най-голям спад за първото тримесечие се наблюдава при производството на обезмаслено сухо мляко (SMP) в ЕС с 9%. Анализ на Rabobank прогнозира ръст на производството в ЕС, но въпреки това, то ще остане с -1% от нивата от 2016 г. Увеличение от втората половина на 2017 г. се очаква с 2% в Нова Зеландия и Австралия със 7%. Китай също се очаква да поддържа ръст от 1,7% на годишна база, след 1,2% през 2016 г.