Конкурс избира село на годината

Златко Златков
Златко Златков
3 Минути

Кметове наддават кой е преобразил най-много своето място с европейски пари по ПРСР

За първи път тази година се избира село на годината. До 15 октомври кметове от цялата страна подават заявки за участие в конкурса Евросело 2012 – сърцето на България на специалния сайт euroselo.bg, стана ясно на специална среща в БТА. На сайта кметовете трябва да се регистрират и да представят своите населени места и постиженията им.

Основният критерий за оценяване на кандидатите е да имат изпълнени европейски проекти по Програмата за развитие на селските райони. Идеята е да се види как парите от фондовете преобразяват българските села.

В края на месеца експертно жури ще сравни успеха на проектите на номинираните села и ще определи Селото на годината. Неговият кмет ще има възможност да пътува до една от държавите от ЕС, за да „открадне” нови идеи от тамошните села как да използва парите от европейските фондове.

Решихме да наречем кампанията Евросело 2012 и да изберем за неин слоган Сърцето на България по редица причини, каза по време на срещата Ева Лазарова, ръководител на проекта Евросело – сърцето на България. Названието Евросело събира в себе си много символика и значения. На първо място и за огромно съжаление – българското село през последните 23 години се оказа една от големите жертви на така наречения преход. Влизането на България в Европейския съюз преди пет години даде надеждата, че нещата могат да се променят. Най-важното, което трябва да се случи в следващите години е не само София и големите градове да станат европейски, но и българското село да стане евросело. Има реален шанс това да стане с европарите, които подкрепят предприемчивите хора и техните идеи. Те трябва, вместо да викат неволята като в познатата народна приказка, да запретнат ръкави и да постигнат необходимото преобразяване на своите населени места. Изтъкването на положителните примери трябва да послужи за нещо повече от медиен фойерверк и поставяне на добре звучащия етикет Евросело на годината. Надяваме се, че след първото тази година – в следващите издания на подобен конкурс ще се забелязва нарастваща активност на местните власти и на самите хора, до които стигат парите. Избрахме този емоционален слоган: Евросело – сърцето на България неслучайно. Смятаме, че хората от българското село трябва да имат големи сърца, за да живеят в него и още по-големи, за да го преобразят. Те обаче се нуждаят от повече самочувствие и повече увереност в утрешния ден, допълни Ева Лазарова.

Златко Златков администрира agrozona.bg между 2012 и 2015 година. В неговия профил ще откриете някои публикации на нашите автори в този период сред които Светлана Трифоновска, Марта Йонкова, Анета Стефанова, Диляна Хараланова, Лилия Александрова, Петър Лазов, Георги Джендов и други

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА