Кандидатите по мярката за популяризиране на БГ вино няма да доказват две години история и пазарен дял

Паулина Йоргова
Паулина Йоргова
2 Минути

Отпада условието професионалната организацията, която кандидатства по лозарската програма за подпомагане по мярка “Популяризиране в трети страни” да бъде създадена най-малко две години преди подаване на проектното предложение. Това става възможно с изменение в наредбата за условията и реда за предоставяне на финансова помощ по Национална програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор за периода 2019 – 2023 г. От определението отпада също така условието организацията да покрива пазарен дял, тъй като такова изискване съществува за всички кандидати за подпомагане по мярка „Популяризиране в трети държави“ и то може да бъде доказано от самата организация, става ясно от проекта, чието обществено обсъждане приключи през миналата седмица.

Предвижда се кандидатите за подпомагане, които се явяват възложители по смисъла на Закона за обществените поръчки, да провеждат съответните процедури за избор на изпълнител за дейностите по проекта. Контролът за провеждането ще се прави от ДФ “Земеделие”. Това се налага тъй като има европейски регламент, който определя, че административните проверки на заявленията за подпомагане трябва да гарантират, че операцията е в съответствие с приложимите задължения, определени в законодателството на Съюза, в националното законодателство или в програмата за подпомагане.

С цел постигане на яснота са прецизирани текстове, касаещи подпомагане на кандидати, които получават обезщетение за загуба на доход. Предвидено е създаване на дефиниция за „нови продукти, процеси и технологии“. Освен това е предвидено изменение в наредбата за условията и реда за предоставяне на финансова помощ по Национална програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор за периода 2014 – 2018 г., като финансовата помощ за парично обезщетение за загуба на доход ще се изплаща на една вноска, с което се освобождават  ангажирани средства от финансова 2020 г.

Паулина Йоргова е завършила икономика на аграрното производство в УНСС и вече повече от 20 години пише за бизнес и финанси, като селското стопанство винаги е било нейния любим ресор. Интересът към тази тематика е основната причина да стане част от екипа на „Агрозона“, където работи като главен редактор от април 2016 година. Развитието на българските села и животът на хората в тях са част от темите, които са свързани с личните и професионалните и интереси. Мечтае някой ден да се завърне към корените си в Добруджа и да работи за добруването на родния си край.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА