В последно време в България се появяват т. нар. Pop up shops. Преведено буквално от английски език pop-up означава „изникнал”, „появил се неочаквано”. За тези, които не обичат да се употребяват чуждици, предлагаме следния разговорен и неофициален израз – „магазин, изникнал за една нощ”.
Pop-up магазините се появяват на определени места, заемат малки или по-обширни търговски площи и в тях се продават разнообразни продукти за определен период от време. Няма значение дали ще чуете да го наричат временна търговия, моментни продажби на дребно или pop-up магазин – тези пространства за продажба на стоки превземат търговията на дребно и преосмислят идея та на традиционните супермаркети и хипермаркети, информира месечният “Бюлетин за месото”.
ЗАРАЖДАНЕ
Pop-up магазините се появяват през 90-те години в големи градове като Лондон, Лос Анжелис, Токио и Ню Йорк и се определят като временни търговски площи, в които се предлагат стоки от всякакъв вид. Те са вълнуващи, креативни и са уредени по начин, който активно ангажира посетителите.
СПЕЦИФИКИ
Период на съществуване: между 3 дни и 3 месеца
Локация: места с активно концентрация на пешеходци – най-често централни градски части, търговски центрове от типа “мол” и ожиени улици.
Цел: създава се нещо модерно и атрактивно, което привлича свободомислещи потребители, готови да опитат всичко ново, което се появи на пазара.
КАКВИ СА ПОЛЗИТЕ ОТ POP-UP МАГАЗИНИТЕ?
♦ Обвързване с потребителите.
♦ Повече продажби.
♦ Привличане на вниманието.
♦ По-евтина алтернатива.
♦ Тестване на нови пазари.
КОЙ МОЖЕ ДА СЪЗДАДЕ POP-UP МАГАЗИН?
Най-кратният отговор – всеки! Големи и известни брандове като Danon или FILA вече изпробваха концепцията. До каква степен българският ритейл пазар ще прегърне и развие идеята, предстои да разберем. Рop-up търговските обекти са още един начин да се разнообрази пазаруването, предлагайки концепция, различна от познати те досега, в приятна и нестандартна обстановка.
ЦЕНАТА!
Практиката показва, че организацията на този тип търговски обекти излиза доста по-евтино от конвенционалните магазини. Няма как да се разбере дали това важи и за българския пазар, ако не бъде направен опит! Но предлагането на разнообразие и иновативността са едни от инструменти за развитие на пазара. Защо да не опитаме?