Изтича преходният период за логото на биопродуктите

Златко Златков
Златко Златков
2 Минути

Наближава краят на двегодишния преходен период, през който секторът на биологичните храни трябваше да се съобрази с новите европейски правила за етикетиране. От 1 юли 2012 г. логото на ЕС за биологичните продукти ще е задължително за всички предварително пакетирани биологични хранителни продукти, произведени в държавите от ЕС и отговарящи на необходимите стандарти. Логото остава незадължително за неопакованите и вносните биологични продукти. Запазва се възможността да се поставят и частни, регионални или национални знаци наред със знака на ЕС.

Логото на ЕС за биологичните продукти, познато като „европейски лист“, беше въведено на 1 юли 2010 г., но за да се улеснят операторите в адаптацията им към новите правила и за да се избегне безсмисленото изхвърляне на съществуващите опаковки, бе разрешен двегодишен преходен период, преди то да стане задължително за всички продукти. Наред с логото в близост трябва да фигурира кодът на контролния орган и мястото на производство на земеделските суровини. В неотдавнашния доклад на Евробарометър, озаглавен „Отношението на европейците към продоволствената сигурност, качеството на храните и селските райони“, който предстои да бъде публикуван, се съдържат данни за логото на ЕС за биологичните продукти и обнадеждаващата информация, че от въвеждането му през юли 2010 г. вече една четвърт (24 %) от гражданите на ЕС са запознати със значението му.

Златко Златков администрира agrozona.bg между 2012 и 2015 година. В неговия профил ще откриете някои публикации на нашите автори в този период сред които Светлана Трифоновска, Марта Йонкова, Анета Стефанова, Диляна Хараланова, Лилия Александрова, Петър Лазов, Георги Джендов и други

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама