Износът на България за ЕС през първото тримесечие на 2015 г. се увеличава с 12.0% на годишна база

Лилия Александрова
Лилия Александрова
3 Минути

През периода януари – март 2015 г. износът на България за ЕС се увеличава с 12.0% спрямо същия период на 2014 г. и е в размер на 6.9 млрд. лева. Основни търговски партньори на България са Германия, Италия, Румъния, Гърция, Франция и Белгия, които формират 69.9% от износа за държавите – членки на ЕС, показват статистическите данни на Националния статистически институт. През март 2015 г. износът за ЕС се увеличава с 11.3% спрямо същия месец на предходната година и е в размер на 2.4 млрд. лева. Вносът на България от ЕС през периода януари – март 2015 г. се увеличава със 7.2% спрямо същия период на 2014 г. и е на стойност 7.8 млрд. лв. по цени CIF. Най-голям е стойностният обем на стоките, внесени от Германия, Италия, Румъния, Испания и Гърция.

През март 2015 г. вносът на България от държавите – членки на ЕС, се увеличава с 14.4% спрямо същия месец на предходната година и е в размер на 2.9 млрд. лв. по цени CIF. Външнотърговското салдо (износ FOB – внос CIF) на България с ЕС за периода януари – март 2015 г. е отрицателно и е на стойност 938.8 млн. лева. По цени FOB/FOB (след елиминиране на разходите за транспорт и застраховки при внос на стоки) салдото също е отрицателно и е в размер на 621.1 млн. лева. При износа на България за ЕС, разпределен според Стандартната външнотърговска класификация, през първите три месеца на 2015 г. в сравнение със същия период на 2014 г. най-голям ръст е отбелязан в секторите „Минерални горива, масла и подобни продукти” (45.0%) и „Необработени (сурови) материали, негодни за консумация (изкл. горивата)” (44.0%). Спад се наблюдава в сектор „Безалкохолни и алкохолни напитки и тютюн” (23.7%). При вноса от ЕС най-голямо процентно увеличение е отчетено в секторите „Безалкохолни и алкохолни напитки и тютюн” (22.0%) и „Артикули, класифицирани главно според вида на материала” (14.8%). Най-голямо намаление се наблюдава в сектор „Минерални горива, масла и подобни продукти” (36.3%).

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА