Италианците чупят рекорди по консумация на органични продукти

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

Те купуват най-много млечни и месни продукти, следвани от плодове и зеленчуци

Италия остава лидер в органичния сектор по отношение на земеделска площ, пазарни оператори и износ. Много фактори обаче влияят върху вътрешното потребление. От една страна, това са последиците от пандемията, от друга – руско-украинската война и инфлацията.

Според данните, представени на международното изложение Sana 2022, Италия има най-висок процент от общата площ на използваната земеделска земя – 17% , с почти 2,2 милиона хектара. Това се сравнява със средното за ЕС, което все още е 9% и е далеч от целта от 25%, включена в стратегията „От фермата до трапезата“ да 2030 г.

Продажбите на органични хранителни продукти на вътрешния пазар са достигнали 5 милиарда евро и представляват 3,5% от глобалните продажби на дребно на органични продукти. Пазарът расте поради потреблението на органични продукти извън дома — в сектора на кетъринга (+20%) и търговски храни (+79%).

В същото време вътрешното потребление показва лек спад (-0,8%) в стойност спрямо същия период на 2021 г.

Дигиталната платформа на Modern Distribution остава основният канал за органични покупки от италианците, като представлява 57% от общите продажби. През 2022 г. органичните продажби в системата възлизат на 2,3 млрд. евро (+0,4% спрямо 2021 г.). Други канали, например директните продажби на пазари и компании, растат с 5%.

Според проучване на категориите био продукти, които се продават най-много в рамките на Modern Distribution, плодовете и зеленчуците съставляват 13% от общата стойност на продажбите, сиренето и студените меса, киселите млека и яйцата – 20%.

През 2022 г. продажбите на италиански органични селскостопански и хранителни продукти на международните пазари ще достигнат 3,4 милиарда евро. Проучване, проведено от Nomisma за ICE Agenzia и FederBio между юли и август 2022 г. върху извадка от 290 италиански компании за храни и вино, показа, че основните дестинации в Европа за италиански органични продукти са Германия, Франция и Бенелюкс. Извън ЕС лидери са Швейцария, САЩ и Великобритания.

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама