Италианците чупят рекорди по консумация на органични продукти

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

Те купуват най-много млечни и месни продукти, следвани от плодове и зеленчуци

Италия остава лидер в органичния сектор по отношение на земеделска площ, пазарни оператори и износ. Много фактори обаче влияят върху вътрешното потребление. От една страна, това са последиците от пандемията, от друга – руско-украинската война и инфлацията.

Според данните, представени на международното изложение Sana 2022, Италия има най-висок процент от общата площ на използваната земеделска земя – 17% , с почти 2,2 милиона хектара. Това се сравнява със средното за ЕС, което все още е 9% и е далеч от целта от 25%, включена в стратегията „От фермата до трапезата“ да 2030 г.

Продажбите на органични хранителни продукти на вътрешния пазар са достигнали 5 милиарда евро и представляват 3,5% от глобалните продажби на дребно на органични продукти. Пазарът расте поради потреблението на органични продукти извън дома — в сектора на кетъринга (+20%) и търговски храни (+79%).

В същото време вътрешното потребление показва лек спад (-0,8%) в стойност спрямо същия период на 2021 г.

Дигиталната платформа на Modern Distribution остава основният канал за органични покупки от италианците, като представлява 57% от общите продажби. През 2022 г. органичните продажби в системата възлизат на 2,3 млрд. евро (+0,4% спрямо 2021 г.). Други канали, например директните продажби на пазари и компании, растат с 5%.

Според проучване на категориите био продукти, които се продават най-много в рамките на Modern Distribution, плодовете и зеленчуците съставляват 13% от общата стойност на продажбите, сиренето и студените меса, киселите млека и яйцата – 20%.

През 2022 г. продажбите на италиански органични селскостопански и хранителни продукти на международните пазари ще достигнат 3,4 милиарда евро. Проучване, проведено от Nomisma за ICE Agenzia и FederBio между юли и август 2022 г. върху извадка от 290 италиански компании за храни и вино, показа, че основните дестинации в Европа за италиански органични продукти са Германия, Франция и Бенелюкс. Извън ЕС лидери са Швейцария, САЩ и Великобритания.

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА