Те купуват най-много млечни и месни продукти, следвани от плодове и зеленчуци
Италия остава лидер в органичния сектор по отношение на земеделска площ, пазарни оператори и износ. Много фактори обаче влияят върху вътрешното потребление. От една страна, това са последиците от пандемията, от друга – руско-украинската война и инфлацията.
Според данните, представени на международното изложение Sana 2022, Италия има най-висок процент от общата площ на използваната земеделска земя – 17% , с почти 2,2 милиона хектара. Това се сравнява със средното за ЕС, което все още е 9% и е далеч от целта от 25%, включена в стратегията „От фермата до трапезата“ да 2030 г.
Продажбите на органични хранителни продукти на вътрешния пазар са достигнали 5 милиарда евро и представляват 3,5% от глобалните продажби на дребно на органични продукти. Пазарът расте поради потреблението на органични продукти извън дома — в сектора на кетъринга (+20%) и търговски храни (+79%).
В същото време вътрешното потребление показва лек спад (-0,8%) в стойност спрямо същия период на 2021 г.
Дигиталната платформа на Modern Distribution остава основният канал за органични покупки от италианците, като представлява 57% от общите продажби. През 2022 г. органичните продажби в системата възлизат на 2,3 млрд. евро (+0,4% спрямо 2021 г.). Други канали, например директните продажби на пазари и компании, растат с 5%.
Според проучване на категориите био продукти, които се продават най-много в рамките на Modern Distribution, плодовете и зеленчуците съставляват 13% от общата стойност на продажбите, сиренето и студените меса, киселите млека и яйцата – 20%.
През 2022 г. продажбите на италиански органични селскостопански и хранителни продукти на международните пазари ще достигнат 3,4 милиарда евро. Проучване, проведено от Nomisma за ICE Agenzia и FederBio между юли и август 2022 г. върху извадка от 290 италиански компании за храни и вино, показа, че основните дестинации в Европа за италиански органични продукти са Германия, Франция и Бенелюкс. Извън ЕС лидери са Швейцария, САЩ и Великобритания.