Интернет може да отвори вратите за български стоки към Азия. Китайски компании имат интерес да направят шоурум центрове в свободните зони в Китай, където да се представят предлагани по интернет български и европейски стоки. Това стана ясно наскоро на среща на министъра на икономиката Божидар Лукарски с Чангцинг Джанг от Hainan Longquanren Century Invest and Development Co., пише „Стандарт“.
Продажбите по интернет набират все по-голяма скорост навсякъде по света. У нас онлайн търговията отчита ръст с около 18% на годишна база, при общ ръст на продажбите на дребно само с 4,3%, сочат данните на НСИ. Не случайно доскоро най-богатият човек в Китай беше Джак Ма, който натрупа състоянието си в размер на 24,5 млрд. долара от платформа за търговия по интернет.
Китай залага много на бъдещето на електронната търговия, която се очаква да стане най-важният двигател на азиатската икономика, каза Чангцинг Джанг при срещата си с министър Лукарски. Но много често в големите платформи за електронна търговия се предлагат фалшиви европейски продукти. Затова чрез създаването на шоурум центрове в Китай клиентите ще могат да се уверят в качеството на стоките, обясни Чангцинг Джанг
Интернет често се предпочита за пазаруване не само заради удобството да ти доставят стоката до дома, но и защото така може да се сравнят много оферти и да се прочетат коментари за стоката.