До 14 дни потребителят може да върне онлайн покупки за „Черния петък“, това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов. Той сподели, че все повече хора следят харесани от тях продукти, наблюдават как се движат цените им, съпоставят оферти на различни търговци. По този начин можем да се ориентираме каква е реалната цена и да направим извода доколко е налице обявеното намаление, предава Нова ТВ. Най-лесния начин да направим съпоставка на цените е в онлайн пространството.
„Имаше един куриозен, но много неприятен случай миналата година, при който установихме, че цената се вдига изкуствено, след което се посочва уж някакво намаление, а се оказа, че десетина дни преди това намаление стоката е продавана на още по-ниска цена”, дава пример Маргаритов и посочи, че това са нелоялни търговски практики.
Още по темата: Супер изгодната цена може да се окаже капан
По време на кампаниите за намаление, търговците могат да приложат и трика с лимитираните стоки.
Той припомни, че правата, с които потребителите по принцип разполагат – на рекламация при дефект или на отказ при онлайн покупка, не могат да бъдат ограничавани само защото стоката е закупена по време на „Черния петък”, при друго намаление или когато и да било. На финала препоръча хората да не се изкушават от високите проценти намаление, а да запазят потребителско хладнокръвие при преценката на офертите и покупките утре.
Снимка: wccftech.com