Търговията с храни ще генерира приходи над 8,5 трилиона още през следващата година, според неотдавнашен доклад за устойчивост на пазара в световен мащаб. През 2013 г. продажбите на дребно на хранителни продукти са били 5,6 трлн. долара. На практика в периода 2014-2020 г. средногодишният темп на растеж на продажбите на храни възлиза на 6,1%, а за хипермаркетите тази цифра е около 6,2%, отчита wiadomoscihandlowe.pl
Нарастващото население на Земята, както и растежът на световната средна класа са основните двигатели на хранителния пазар. Според американска изследователска компания през 2020 г. около 1,5 милиарда домакинства ще принадлежат към категорията „средна класа“ – през 2012 г. те възлизат на 1,2 млрд. Тази важна група потребители бързо нараства в Китай и Индия, най-населените страни на света.
Поради факта, че заможните потребители са все по-заети и имат все по-малко време да купуват продукти, продажбите на храни в Интернет ще растат.
Азиатско-тихоокеанският регион остава най-големият пазар на храни. Европа е на второ място, включително поради наличието на много добре организирани търговски вериги, а Северна Америка е трета.
Сред форматите на магазините – супер- и хипермаркетите все още ще имат най-големи приходи. Този сегмент възлиза на 2,9 трилиона долара през 2013 г. и се очаква да надскочи 4,4 трлн. долара през 2020 г., което означава средногодишно увеличение на продажбите на храни от 6,2%.