От 1 януари във Франция действат нови правила за етикетиране на месо и млечни продукти. Вече е задължително производителите да отбелязват редица характеристики за произхода на стоките. Съгласно новите разпоредби потребителите ще виждат върху опаковката на продуктите – страната на раждане, отглеждане и клане на животни за месо, както и за събиране, пакетиране и преработване на млякото. В допълнение задължително ще се посочва наличието на ГМО в продукта.
Новостите бяха обявени още през 2016 г. Мярката се налага първоначално като пилотна в продължение на две години, след което ще предстои обсъждане на по-нататъшни действия от френския министър на земеделието и представители на Европейската комисия.
От френското земеделско министерство заявиха, че новото етикетиране ще предостави по- добро признаване на качеството на земеделските храни и продукти.